Happy Tummy Müsli

Happy Tummy Müsli
Lækkert, nemt og super sundt

Har du prøvet at lægge dine mandler i blød i mindst 10 timer før du spiser dem eller som her bruger dem i din müsli?

Hvis du har, så ved du, at de vokser til tredobbelt størrelse og forbliver sprøde og lækre. Nærmest som var de nyhøstede.

Mandler (og andre nødder) har et stort indhold af sunde fedtsyrer, fibre, proteiner, vitaminer, calcium og andre mineraler - lyder sundt ??

... ER sundt!

Og endnu sundere og nemmere for kroppen at optage og fordøje, når de indtages efter iblødlægning. Det kunne jeg skrive en hel lang tekst om ... her kommer dog i stedet mit bud på en meget lækker morgenmadsmüsli ... 


Til én portion skal bruge:
 
1 dl havregryn
2 spsk rosiner eller Gojibær (jeg elsker Gojibær!)
2 spsk iblødlagte mandler* (eller andre nødder)
Havremælk
1/2 friskrevet æble
Aftenen før servering blander jeg havregryn, Gojibær og nødder i en lille skål og overhælder med havremælk, så det lige dækker og sætter skålen tildækket i køleskabet.

Netop før servering dagen efter river jeg et æble og vender ned i de nu helt bløde havregryn.

Det var det!
Nemt og lækkert!!

*Dæk et par håndfulde nødder med vand og lad dem stå ved stuetemperatur i omkring 10 timer. Vandet kan skiftes et par gange ... hvis du husker det! Nu er de klar til at spise ... hvis du ikke skal bruge dem alle på en gang, så kan de sagtens holde sig, stadig i vandet, i køleskabet i et par dage.